Programowanie na iPhone'a
Tutoriale iPhone info  
Instalacja iPhone SDK na platformie z procesorem PowerPC
Oficjalnie środowisko programistyczne iPhone SDK wymaga Maca z procesorem Intel - a co z tymi, którzy zakupili przykładowo G5 PPC? Poniżej instrukcja, która pozwoli na odpalenie SDK na sprzęcie z procesorem PowerPC.

1. Pobierz oficjalną wersję iPhone SDK ze strony firmy Apple.

2. Zamontuj obraz .dmg i zainstaluj SDK.

3. Po zrestartowaniu systemu zamontuj pobrany obraz SDK ponownie, wejdź do folderu Package i zainstaluj wszystkie pakiety, których nazwa zaczyna się od iphone:

  • iPhoneDocumentation.pkg

  • iPhoneHostSideTools.pkg

  • iPhoneSDK2_0.pkg

  • iPhoneSDK2_1.pkg

  • iPhoneSDKHeadersAndLibs.pkg

  • iPhoneSimulatorPlatform.pkg

  • iPhoneSystemComponents.pkg


4. Z folderu /Platforms w katalogu głównym skopiuj katalogi iPhone.platform oraz iPhoneSimulator.platform do katalogu /Developer/Platform.

5. iPhone SDK zostało zainstalowane! Jednak, to jeszcze nie koniec. Opcje iPhone SDK pojawią się co prawda w Xcode i będzie można utworzyć projekt aplikacji iPhone, ale przy próbie jego kompilacji zwrócony zostanie błąd. Musimy dodać jeszcze architekturę procesorów PPC:
Otwieramy katalog /Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/Library/Xcode/Specifications/
i robimy kopię znajdującego się tam pliku iPhoneSimulatorArchitectures.xcspec. Otwieramy plik w dowolnym edytorze tekstu. Powinien mieć następującą postać:

(
// 32-Bit
{ Type = Architecture;
Identifier = Standard;
Name = "Standard (iPhone Simulator: i386)";
Description = "32-bit iPhone Simulator architectures";
ListInEnum = YES;
SortNumber = 1;
RealArchitectures = ( i386);
ArchitectureSetting = "ARCHS_STANDARD_32_BIT";
},

// Old-style Debug
{ Type = Architecture;
Identifier = Native;
Name = "Native Architecture of Build Machine";
Description = "32-bit for build machine";
ListInEnum = YES;
SortNumber = 101;
ArchitectureSetting = "NATIVE_ARCH";
},

// Intel
{ Type = Architecture;
Identifier = i386;
Name = "Intel";
Description = "32-bit Intel";
PerArchBuildSettingName = "Intel";
ByteOrder = little;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 105;
},
)

6. Zmieniamy wiersz o treści RealArchitectures = ( i386); na następujący: RealArchitectures = ( i386, ppc);.

7. Przed blokiem architektury Intela dodajemy opisy architektur dla procesorów G3, G4, G5.

// G3
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc;
Name = "Minimal (32-bit PowerPC only)";
Description = "32-bit PowerPC ";
PerArchBuildSettingName = "PowerPC";
ByteOrder = big;
ListInEnum = No;
SortNumber = 201;
},

// G4
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc7400;
Name = "PowerPC G4";
Description = "32-bit PowerPC for G4 processor";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 202;
},

// G5 32-bit
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc970;
Name = "PowerPC G5 32-bit";
Description = "32-bit PowerPC for G5 processor";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 203;
},

8. Po zapisaniu plik iPhoneSimulatorArchitectures.xcspec. powinien wyglądać jak poniżej:

(
// 32-Bit
{ Type = Architecture;
Identifier = Standard;
Name = "Standard (iPhone Simulator: i386, ppc)";
Description = "32-bit iPhone Simulator architectures";
ListInEnum = YES;
SortNumber = 1;
RealArchitectures = ( i386, ppc7400 );
ArchitectureSetting = "ARCHS_STANDARD_32_BIT";
},

// Old-style Debug
{ Type = Architecture;
Identifier = Native;
Name = "Native Architecture of Build Machine";
Description = "32-bit for build machine";
ListInEnum = YES;
SortNumber = 101;
ArchitectureSetting = "NATIVE_ARCH";
},

// G3
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc;
Name = "Minimal (32-bit PowerPC only)";
Description = "32-bit PowerPC ";
PerArchBuildSettingName = "PowerPC";
ByteOrder = big;
ListInEnum = No;
SortNumber = 201;
},

// G4
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc7400;
Name = "PowerPC G4";
Description = "32-bit PowerPC for G4 processor";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 202;
},

// G5 32-bit
{ Type = Architecture;
Identifier = ppc970;
Name = "PowerPC G5 32-bit";
Description = "32-bit PowerPC for G5 processor";
ByteOrder = big;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 203;
},

// Intel
{ Type = Architecture;
Identifier = i386;
Name = "Intel";
Description = "32-bit Intel";
PerArchBuildSettingName = "Intel";
ByteOrder = little;
ListInEnum = NO;
SortNumber = 105;
},
)

9. Teraz nasz projekt powinien kompilować się poprawnie. Powodzenia :)
2009-02-27
Errory
The Developer Disk Image could not be mounted - problem z instalacją SDK 2.2.1
" Your mobile device has encountered an unexpected error (0xE800003A)
ApplicationVerificationFailed "
" Your mobile device has encountered an unexpected error (0xE8000001) "
Tutoriale
Jak pobrać i wyświetlić grafikę ze wskazanego adresu url?
Wykrywanie połączenia Wi-Fi
Alert typu 'loading data'
Artykuły
Jak usunąć zablokowany piksel w iPhonie?
Wielordzeniowe procesory
iPhone Software i iPhone SDK w wersji 2.2.1
 

TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki